13 Ekim 2015 Salı

KAYACAN'I ANMAYA ANKARA GİDİYORUM… Abdülkadir GÜLER (Söke Ekspres Gazetesi)

KAYACAN'I ANMAYA ANKARA GİDİYORUM…

Abdülkadir GÜLER
Abdülkadir GÜLER
(Söke Ekspres Gazetesi-12/10/2015) Anadolu Basınının fahri hemşehrisi Prof. Dr. İsa Kayacan (10.09.1943) Burdur doğumlu idi. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi  Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu. Uzun yıllar birçok Bakanın Kültür ve Danışmanı ve Basın Müşaviri olarak görev yaptı.  Görevi sırasında Sanat, edebiyatla ilgilendi. Çalışkan ve üretken bir gazeteci idi. Gazetelerde çeşitli  makaleler, denemeler, Şiirler, öyküler, roman, Tiyatro, Tarih, röportaj, gezi, araştırma ve inceleme, gibi konularda 135 esere imza attı. Anadolu’nun 60 ili ve 400 ilçesinde yayımlanan birçok yayın organı ve dergilerde yazılarıyla katkıda bulundu. Basında 25 Yılın Şeref ödülünü aldı, Anadolu’nun Fahri hemşerisi seçildi. Eserleriyle ilgili yüzlerce plâket ve onur belgesi aldı. Burdur’da ve Tefenni’de adı caddelere ve sokaklara verildi. Azerbaycan Bakü Üniversitesi tarafından İsa Kaylacan’a Türk kültürüne vermiş olduğu hizmetlerden dolayı iki kez doktorluk ve bir kez Profesörlük unvanları verildi. Prof. Dr. İsa Kayacan geçen yıl 15 Ekim 2014 Ankara’da vefat etti. Vefatının birinci yılında Prof. Dr. İsa Kayacan’ı Anma, Eğitim, Bilim ve Kültür Etkinliği adı altında 17 Ekim 2015 günü Ankara’da TÜRKİŞ KONFEDERASYONU Konferans salonunda anılacaktır. Bu anma etkinliğinde İsa Kayacan’ın  gazeteci arkadaşları, şairler, yazarlar akademisyenler ve sevenleriyle birlikte geniş kapsamda bir anma töreni yapılacaktır. Bu anma  törenine ben de davet edildim…
İsa KAYACAN, benim 45 yıllık yazar ve gazeteci arkadaşımdır. Onun vefatının  birince yıldönümünde  severleriyle birlikte  olmayı beni mutlu edecektir. Söke’den Ankara’ya gitmek benim için bir vefa borcudur…


***
Not: Cumartesi günü Ankara Tren Garı önünde patlama meydana geldi. Bu menfur saldırıda çok sayıda vatandaşımız öldü ve  yaralandı.  Bu menfur saldırıyı kınıyor, ölenlere Allah'tan rahmet, yaralananlara da acil şifalar diliyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder