13 Nisan 2013 Cumartesi

KONUK YAZAR: OSMAN BAŞ (ANAYURT GAZETESİ YAZARI)


KONUK YAZAR
İsa Kayacan’la duygusal dakikalarda gülümseyiş...
Osman BAŞ
İsa Kayacan ağabeyim için 08 Nisan 2006 Tarihinde Türk Kültürü ve basın yayınına 50. hizmet yılı programı düzenleniyor ve katılamadığım programa kutlama mesajı gönderiyorum.
07 Nisan 2006 tarihli mesajımı okuyucularımla paylaşıyorum:
“Ilık yağmurların sevda melekleriyle baktığı hayatın, sustuğu ve gülümsediği, sessiz gecelerin, yıldızların düşen yağmur damlacıkları ıslanışında yalnız sevgi var…
Bütün hücreleri süsleyecek, bir yüreğe sevda türküsü olacak, can dostum, kardeşim, ağabeyim, Türkmen Beyi…Türk dünyasının derinliklerinde gönüllere giden yolların dikenlerini, çamurlarını, taşlarını temizleyen gönül erlerinin en önlerinde gördüm seni.
Yıldırımların düştüğü, bulutların ağladığı geceler, şafağa beraber yürüdük…
Gök yarılıp, fırtınalar koptuğu vakit yıldızlar topladık hilale sunmak için.
Sevdası türkü olanlarla bir olup, Yemen’den Çanakkale’ye…
Sakarya’dan Dumlupınar’a beraber at sürdük, bin atlıyla akınlara…
Bir ikindi sonrası Bakü’ye indik.
Sevdası Hazar olanlarla, yüreği Hazar olanları bir yapmak için.
Onca bilgi, birikim ve hizmetin bir salona, programa sığmayışı, onca yaşa, onca yorgunluğa rağmen dimdik duruşun, kükreyişin, haykırışın, duyguların doruğa ulaştığı bu vaktin, senin için çok önemli olduğunu biliyorum…
Yine biliyorum ki, başta aziz vatanımızın evlatları olmak üzere, Türk Dünyası hizmetlerinizi unutmayacaktır.
Şuan yanınızda olamamanın üzüntüsünü yaşıyorum.
Yüreğim salondakiler kadar, canlı ve hızlı atıyor.
Sizi tebrik ediyor.
Programı organize eden, Şemsettin Küzeci, sunucu Zeynep Köşker, konuşmacı ve katılımcılara saygı, sevgi ve selamlarımı sunuyorum.”  
Bu mesajı, Bizim Kümbet dergisi genel yayın yönetmeni olarak gönderiyorum.
Bu gün yine İsa Kayacan ağabey bize mutluluklar yaşatmaya devam ediyor.
Merkezi Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan “VEKTÖR” Beynelhalg Elm Merkezinin 15 Şubat 2013 tarihli 2 sayılı kararıyla, Türk Matbuatının gelişiminde gösterdiği üstün hizmetleriyle, İsa Kayacan’a, Azerbaycan ağırlıklı yazı, araştırma ve haberleri göz önünde bulundurularak, “ Uluslar arası Türk Dünyası Hizmet Altın madalyası” verildi.
09 Mart 2013 tarihindeki tören; VEKTÖR Elm Merkezinin Türkiye Temsilcisi, Hayrettin İvgin, Nail Tan, Osman Baş ve Rıfat Kaya ve davetliler ayrıca Kayacan’ın kızları ve torununun da katılımıyla Anakara’da gerçekleşti.
Beynelhalg Elm Merkezinin Başkanı Prof. Dr. Elçin İsgenderzade’nin imzasını taşıyan, Uluslararası, Türk Dünyasına Hizmet Madalya Beratı, Hayrettin İvgin tarafından İsa Kayacan’a verilirken, Altın Madalyası da Nail Tan tarafından yakasına takıldı.
Duygusal anların yaşandığı bu programda İsa ağabeyin mutlu olması çok önemliydi. Hayrettin İvgin, Nail Tan ve İsa Kayacan’ın birer konuşma yaptıkları anlar işte o duygusal anlardı.
İsa Kayacan; “Beni sevindiren, mutlu eden bu kararlarından dolayı teşekkürlerimi sunuyorum. Azerbaycan’a yönelik araştırma, yazı ve yayınlarımı artırarak sürdürmek istiyorum” dedi.
Türk edebiyatına, kültürüne, sanatına nice yıllar hizmet edeceğini biliyorum.
Duygusal dakikalarda huzura aktık, dolduk alabildiğine, yüreğimiz sevdalarımıza uzandı, izahı güzellik olan ne ise onu yaşadık ve daima gülümsedik.
Hizmetlerin ve başarıların daim olsun İsa Kayacan Ağabey…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder